Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

γράμμα του ανυπόμονου ποιητή Χράιμερ Φαρία Πρήχτε στο δάσκαλο Φράινερ Τασία Σφίχτερμαν


Αγαπητέ δάσκαλε Φράινερ Τασία Σφίχτερμαν,

Μην έχοντας νέα σας προσπαθώ ακόμα και πάντα να γράψω, να βγάλω στη λευκή σελίδα τα αποκαΐδια της σκέψης μου μπας και κινητοποιήσω το πελεκούδι που προσπαθεί κι αυτό να καεί - την πίνει από το πρωί, ω αυτές οι μέρες περνάνε δύσκολα για το κακόμοιρο πέλεκουντ.

Δεν έχω καταλάβει ακόμα ωστόσο τι με ενδιαφέρει περισσότερο, ο πολιτισμός, ο άνθρωπος ή η ψυχή, κι έτσι δυσκολεύομαι να αναπλάσω γραφιστικά τη ροή που ζω, αφού αδυνατώ να οσμιστώ ποιος με χρειάζεται περισσότερο: ο κοινωνικός αναμορφωτής, ο ψυχολόγος ή ο πνευματικός; δύσκολα τα πράγματα σεβαστέ μου Τασία Σφίχτερμαν, ειδικά για μένα που γεννήθηκα δειλός, πάνω σε σταυροδρόμι μέρα σάββατο φορώντας στα πυκνά μαλλιά μου το κοκκαλάκι της νυχτερίδας.

Αν κατέληξα σε μία αλήθεια, τσιτάτο ή συμβουλή μετά από όλες αυτές τις αλλαξοκωλιές των νοημάτων που παρτουζιάζονται - χωρίς την εγκρισή μου βέβαια - στην ποταπή μου γκλάβα, αυτή δε θα μπορούσε παρά να είναι αφηρημένη, γενική, ανεφάρμοστη, όπως κάθε σοβαρή συμβουλή, αν πιστέψω έστω και τώρα τα διδάγματα του παλιού μου δασκάλου από την Κενισβέργη Ιμμάνουελ Χράντ.

Δε σας κρύβω την επαναστατική πρόθεση τούτων των λέξεων αγαπητέ δάσκαλε, γιατί παρά τη θολούρα ένα πράγμα το βλέπω καθαρά: δέον όπως καταστραφεί η Καρχηδών. Ο συνήγορος του Αστερίξ το είπε καθαρά, ο συνήγορος του διαβόλου θα ενέκρινε, και ποιος είμαι εγώ για να ορθώσω ανάστημα, μήπως είμαι κάποιος;

Γνωρίζω καλά την αποστροφή σας για την αυτοταπείνωση που αποτελεί πλέον μέρος όχι μόνο του λόγου αλλά και του χαρακτήρα μου, αλλά επιστρέψτε μου αγαπημένε δάσκαλε να γίνω τσαλακωμένο χαρτί με λίστα για ψώνια στην άκρη του δρόμου, πατημένο αποτσίγαρο στο μπυρώδες πάτωμα κάποιας παμπ - μόνο έτσι νομίζω θα βρω τη δύναμη να αντέξω την ευφράδεια του μεσσία που έρχεται, μόνο έτσι μου φαίνεται πως θα βρω τη θέση μου κάτω από το σάρωτρο του χρόνου.

Γιαυτό κατέληξα σε μία μοναδική αλήθεια, αρκετά διφορούμενη για να στηρίξει τη διαστροφή της αγνότητας που παιδεύει κι εσάς κι εμένα από τότε που καταλάβαμε και οι δύο ότι τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται.



Σκέφτηκα, τέρμα τα ψέμματα.

Γνωρίζω καλά τη στοργή που τρέφετε για τα παραμύθια και τη μυθοπλασία, γνωρίζω ακόμα πως κι εσείς ο ίδιος συχνά χτίζετε την πλοκή της ζωής σας διαχειριζόμενος το βασικό σας μυστικό. Γιαυτό παρακαλώ μη δείτε την απόπειρά μου αυτή να μιλήσω σαν επίθεση προσωπική - είναι εντελώς απρόσωπη. 

Δυστυχώς η εμμονή μου να εφαρμόζω αυτά που σκέφτομαι με έχει κάνει δυσάρεστο στους λιγοστούς ανθρώπους που ακόμα με ανέχονταν, αλλά σκέφτομαι να του δώσω ακόμα ένα μήνα να δω τι θα βγει. 

Δεν είμαι παρά μια μασημένη τσίχλα που κόλλησε στις ρόδες κάποιου φορτηγού πλοίου, αλλά νομίζω ότι με αυτό το πρόταγμα που μου έσκασε μπορώ να ανατρέψω τη βασική οιδιπόδεια μηχανική μιας ερμηνευτικής που δεν πιστεύει στην ψυχή, γιατί σε αντίθεση με το Δόκτωρα Ζίγκμουντ Βρόυντ ο ταπεινός δούλος του πνεύματος που κρύβεται στις σεξουαλικές φαντασιώσεις μου αφήνεται, στις στιγμές αυτοκατάφασης, να οραματιστεί μια αναρχική ουτοπία γαμιστερή και βιώσιμη.

Είναι αυτονόητο ότι τα ψέμματα προς τον ίδιο μας τον εαυτό δεν μπορούν να καταργηθούν χωρίς βοήθεια. Γιαυτό σεβαστέ δάσκαλε στρέφω τα βέλη της ειλικρίνειάς μου στους άλλους, στοχεύω στη ρωγμή που αφήνει το σακάκι του ρόλου, και ξεφτιλίζω πρωτίστως τον υπάλληλο, δευτερευόντως δε τον προϊστάμενο. Έπειτα αναμένω με ανυπομονησία το βέλος που εκτοξεύεται από την αντίθετη φορά, καθώς η αυτοταπείνωση αποδεικνύεται το πιο ισχυρό αντίδοτο στον πόνο - και μαθαίνω συνέχεια καινούρια πράγματα.

Συγχωρείστε τη μεγαλομανία μου, και την συνεχόμενη παράβαση που προσφέρω με τούτες τις λέξεις στην διαυγή σας σκέψη - συνεχίζω να γράφω. 

Εύχομαι πάνω απ’όλα να είστε καλά, και σας στέλνω ένα φλάιερ με ατάτσμεντ, σε τζιπεγκ, αν μπορείτε να το τυπώσετε λέηζερ και να το καρφιτσώσετε στο φελλοπίνακά σας με φάρσες και τρικ, μήπως και ξεκινήσει επιτέλους η ανατροπή του νοήματος από τις πολυμορφικές διαδικτυακές πλατφόρμες που μας ψεκάζουν καθημερινά.


Αληθινά δικός σας,

Χράιμερ Φαρία Ρίχτε



φλάιερ
Υπερόπτικ 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.